Viime viikolla jätettiinkin treenit väliin, koska oli varsin kiitettävä pakkanen, eikä emäntä luottanut enää autoonsa. Jäähdytysjärjestelmän kenno alkoi vuotamaan, joten näkyvyys oli suht huono (lasit täysin öljyn tms peitossa), kun puhallinta ei kuitenkaan kokonaan saa pois päältä. Siinä ei sitten auttanut muu kuin fairylla suihkuttaa lasit sisäpuolelta ja skraapata ne puhtaaksi. Luonnollisestikin tuossa paukkupakkasessa ne lasit siis jäätyi samointein... Joten mielellään treenit jätettiin väliin sekä pakkasen, että auton takia.

Tällä viikolla meillä olikin sitten treenit aikaisemmalla vuorolla, koska emäntä vaihtoi seurakaverinsa kanssa vuoroja. Mikäs siinä lomalla ollessa vaihdella, kun ehtii kuitenkin silloin ajoissa treeneihin?
Treenirata oli taas varsin mielenkiintoinen muutamine hankaline kohtineen, mutta oikeasti se oli todellakin juostava rata!

Ensimmäinen ongelmakohta oli kepeille vienti. Emäntä kokeili vientiä kolmella eri tapaa ja oikeastaan jokaisella tavalla pystyi Nokin viemään ellei emäntä itse seisonut näköesteenä... Yksi tapa oli nro 2 takaakiertona, valssilla vastaan ja kepeille lähetys (emäntä sotki alkuun tässä ollen edessä). Toinen oli pakkovalssi nrolle 2 ja siitä lähetys. Kolmas nro 2 takaakiertona ja siitä poispäinkäännöllä kepeille. Seuraava ongelmakohta, tosin lievä sellainen oli hypyltä nro 18 vienti hypylle nro 19. Se kannatti oikeasti ottaa kuljettamalla! Sai siihen japanilaisenkin tehdä, mutta se oli hitaampi kuin kuljetus. Puomille mentäessä kannatti pitää katse koirassa, kun koira oli tulossa hypyllä nro 21, tällöin koiruus tuli puomille matkassa, eikä singonnut putkeen tai A-esteelle. A-esteen jälkeen emäntä kokeili hypylle (26) vientiä kuljettamalla, jonka jälkeen japanilainen väliin 26-27. Kuljetus ei oikein meinannut luonnistua, mutta Noks oli nyt sitä mieltä, että A-esteelle kuuluu pysähtyä, joten siinä pystyi todella hyvin tekemään persjätön.

vko2_2016.jpg

Kontaktit koiruus siis tällä kertaa otti todella hienosti joka kerralla. Ja liekö tauko tehnyt tehtävänsä vai se noin kilon hävitys painosta, mutta Nokilla oli vielä entisestään vauhtia!